Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği)

Çocuk Diş Hekimliği (Pedodonti), 0-15 yaş arası çocuklarda süt ve kalıcı dişlerin korunması ve tedavisi ile ilgilenen uzmanlık dalıdır.

Bebeklik döneminden başlayarak anne ve çocukta oral hijyen eğitimi, çürük önleyici koruyucu uygulamalar, süt ve kalıcı dişlerde çürük dişlerin tedavisi, ilerlemiş çürüklerde kanal tedavisi uygulamaları, gelişimini tamamlamamış genç daimi dişlerin tedavisi, diş çekimleri, diş çekimlerinden sonra yer tutucu uygulamaları, koruyucu ortodontik uygulamalar, travma görmüş dişlere acil müdahaleler, diş eti hastalıklarının tedavisi gibi birçok konu ile ilgilenen diş hekimliğinin en kapsamlı dallarından biridir.

Pedodontistler, çocuklara özel psiko-sosyal yaklaşımlar ve davranış yönlendirme tekniklerini kullanarak hastaların diş hekimleriyle tanıştıkları ilk seanstan itibaren diş hekimini ve klinik ortamını tanımasını, sevmesini ve gerektiğinde tedavileri konforlu bir şekilde gerçekleştirebilmesini amaçlar. Bu nedenle çocukların ilk diş randevusunun bir pedodontist ile olması ilerideki yaşamında dental anksiyete ve diş hekimi korkusu yaşamaması adına önem taşımaktadır.

Diş tedavilerini koltukta yaptıramayacak kadar küçük olan, diş hekiminden ya da tedavi aletlerinden korkan çocuklarda ve özel gereksinimli çocuklarda; genel anestezi altında çok sayıda diş tek seansta tedavi edilebilmektedir. Yine benzer sebepler nedeniyle uyum sağlanamayan çocuklarda kısa sürede tamamlanabilecek dental işlemlerde sedasyon uygulamaları tercih edilebilmektedir.

Merhaba 👋
Randevu almak için yazabilirsiniz.